Cestopis Bali – 10. Posledné dni na Bali

My sme sa po troch dňoch vracali na Bali, aby sme tu strávili naše posledné dni dovolenky a spravili si okružnú jazdu po juhu ostrova. Opäť sme si požičali auto na pár dní aby sme preskúmali juh Bali, konkrétne Uluwatu temple, Balangan beach, Pandawa beach a slávnu Padang Padang beach. Áno, tipujete správne, to je tá pláž, kde sa nakrúcal film s Juliou Roberts: Jedz, modli sa a miluj. Atmosféra tam nebola taká romantická ako vo filme, keďže bola preplnená turistami, ale opäť sme si našli miestečko len sami pre seba, pretože davy naozaj moc nemusíme. Bolo tu celkom príjemne, až na predražené jedlá a nápoje za niekoľkonásobnú cenu.

Pokračovali sme k chrámu na útese Uluwatu a pre mňa to bola skúška odvahy kvôli obrovskej výške, no ustála som to 🙂 . Do vnútra chrámu sme nemohli, lebo tam púšťajú len ľudí hinduistického vierovyznania, ale nám to vôbec nevadilo a obdivovali sme tento skvost z diaľky. Pozor na drzé opice, tie sa nachádzajú úplne všade a pri malej nepozornosti sa vám môže stať, že ostanete bez okuliarov, foťáku alebo mobilu.

Poobede sme sa išli ubytovať. Hotel sme mali zajednaný na pláži Balangan, opäť s úžasným západom slnka a sledovali sme surferov ako krotia vlny a ten ich pocit slobody sa preniesol aj na nás. Ráno sme sa vybrali na pláž Pandawa, ktorá tiež patrí medzi najkrajšie na Bali a strávili sme tu celý deň.

Odporúčame navštíviť aj pláž Green bowl, kde je síce ťažší prístup, ale stojí to za to, lebo je to perla južného Bali.
Večer sme sa vrátili do Nusa Dua, kde sme vlastne odštartovali celý náš 3 – týždňový výlet a rozlúčili sa s našou obľúbenou rodinkou, ktorí nás na druhý deň aj zaviezli na letisko. Ako som už písala, domáci sú veľmi dobrosrdeční ľudia. Posledný večer na Bali sme vyšli do ulíc a vychutnávali sme si fantastické, chutné jedlo, nakúpili suveníry a išli sme k pláži nakŕmiť malé cibetky a netopiere. Tu sa znova činili čínske turistky, pre ktoré sme boli väčšia atrakcia my a hromadne sa s nami fotili. Nakoniec sa k nim pridali aj domáci a my sme sa cítili ako celebrity 😀
Naša dovolenka sa schyľovala ku koncu a plní nových zážitkov a pozitívnej energie sme sa vybrali domov na Slovensko. Na tieto krásne tri týždne nikdy v živote nezabudnem a budem na ne veľmi rada spomínať, nielen preto, že to bola moja prvá cesta do ozajstnej exotiky, ale aj preto, lebo ma neskutočne obohatila aj po duchovnej stránke.